• Alkuun
  • Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset

Kuinka näen tuotteen hinnan?

Jokainen kauppa vastaa omien tuotteidensa hinnoittelusta. Tästä johtuen asiakkaan tulee valita ensin kauppa ennen kuin verkkokauppa voi näyttää kaikkien tuotteiden hinnat.

Kuinka näen etsimäni tuotteen saatavuuden?

Voit tarkastella tuotteen saatavuutta tuotesivulla klikkaamalla ”Katso saatavuus kaupoista” -linkkiä. Mikäli haluat olla varma tuotteen hyllysaatavuudesta ennen kuin lähdet ostoksille, suosittelemme sinua soittamaan kauppaan. Mikäli tuotesivulla kerrotaan, että tuote on tilaustuote, voit tilata sen verkkokaupan kautta mihin tahansa kauppaan riippumatta siitä, näyttääkö kyseisen kaupan varastosaldo nollaa.

Haluan lisätietoa verkkokaupassa olevasta tuotteesta. Kuinka toimin?

Ota yhteys lähimpään Rautia-kauppaan.

Kuinka hyödynnän etukoodin?

Mikäli olet saanut ostoetuun oikeuttavan etukoodin, voit hyödyntää sen syöttämällä koodin ostoskorissa ”alennuskoodi”-kenttään ja painamalla sen jälkeen ”lisää koodi” -nappia. Voit käyttää yhden etukoodin ostokertaa kohden. Etukoodi on voimassa vain verkkokaupan kautta tehtävissä ostoksissa.

Etukoodi ei toimi – mitä teen?

  1. Tarkista ensin, mikä on ilmoitettu kampanjan voimassaoloaika.
  2. Tarkista, onko ostoskorissasi kampanjahintaisia tuotteita. Etukoodi koskee yleensä normaalihintaisia tuotteita, etkä saa sillä lisäalennusta jo alennetuista kampanjatuotteista.
  3. Huomioi etukoodille määritetty minimiostoksen summa, jonka tulee täyttyä ennen kuin koodi toimii.
  4. Mikäli näistä etukoodi ei  näistä huolimatta toimi, ole hyvä ja lähetä asiasta ilmoitus palautelomakkeen kautta.

Ovatko verkkokauppaedut hyödynnettävissä kaupoissa?

Verkkokaupan kampanjaedut ja etukoodit ovat hyödynnettävissä vain verkko-ostoksissa. Edun saa käyttöön syöttämällä kampanjakoodin tilausvaiheessa, kun maksu tapahtuu verkkokaupassa. Tilauksista ei tehdä jälkihyvitteitä, eikä etu ole hyödynnettävissä asioidessasi myymälässä.

Rautian Klubi

Rautian Klubiin voi liittyä täyttämällä lomakkeen sivulla www.rautia.fi/klubi. Klubilaiset saavat kuukausittain vaihtuvan ostoedun verkkokauppaan. Liittymisen yhteydessä klubilainen saa etukoodin, jolla saa ensimmäisestä verkkokauppaostoksesta ostoedun.

Tilausten toimitustavat

Verkkokauppatilauksen toimitustapoja ovat toimitus valittuun postiin, toimitus kotiin, toimitus SmartPOSTiin ja nouto kaupasta. Asiakas voi valita ostoskorissa toimitustavan tuotekohtaisesti ja valita esimerkiksi osalle tuotteista kauppanoudon ja tilata loput postitoimituksella.

Jokaiselle tuotteelle on määritelty toimitusvaihtoehdot mittatietoihin perustuen. Valittavissa olevat toimitusvaihtoehdot näkyvät ostoskorissa ”Toimitustapa”-otsikon alla. Vaarallisilla tai herkillä tuotteilla (kuten maalit) ei ole postitoimitusvaihtoehtoa.

Milloin tuotteet ovat noudettavissa kaupasta?

Saat erillisen ilmoituksen tekstiviestillä tai sähköpostilla, kun tuotteet ovat noudettavissa valitsemastasi kaupasta.

Tilasin tuotteet postitoimituksella, mutta en saanut seurantakoodia. Kuinka toimin?

Tarkista sähköpostiin tulleesta tilausvahvistuksesta, mikä kauppa käsittelee tilaustasi ja ole yhteydessä kauppaan. Kauppa lähettää sinulle uuden seurantakoodin.

Olen maksanut tilauksen verkkokaupassa, mutta en saanut sähköpostitse tilausvahvistusta

Tilausvahvistus lähetetään muutaman minuutin kuluttua maksutapahtumasta tilausvaiheessa ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Mikäli sinulle ei tule vahvistusviestiä, olethan yhteydessä siihen kauppaan, josta teit tilauksen.

Tilaukseni toimitusaika on ilmoitettua pidempi

Mikäli et saa tilauksestasi postin seurantakoodia tai kauppanoudosta ilmoitusta tuotesivulla arvioidun toimitusajan puitteissa, olethan yhteydessä siihen kauppaan, josta olet tehnyt tilauksen.

Kuinka toimin, jos epäilen, että tuotteella on vääriä tietoja?

Mikäli epäilet, että tuotteella on vääriä tietoja, ilmoitathan asiasta meille palautelomakkeen kautta. Liitä mukaan tuotteen EAN-koodi ja/tai tuotenumero sekä selitys siitä, mitkä tiedot ovat mielestäsi virheelliset.

Kuinka voin esittää kysymyksiä ja antaa palautetta verkkokaupan toiminnasta?

Voit lähettää meille kysymyksiä ja palautteita lomakkeen kautta. Kaikkiin palautteisiin vastataan henkilökohtaisesti.